رستوران کوپنهاگن دانمارک

 رستورانی که غذاهای جدید نوردیک را اختراع کرده است با نگرش جسورانه تر از همیشه دوباره متولد می شود.

آنچه باعث خاص شدن آن می شود:

بدون شک نام اصلی یکی از مهمترین رستوران های نسل خود بود. رنه ردزپی با غذای خود ژانر جدیدی از غذاها را توسعه داد. در آشپزی جدید، نوردیک به آینده نگاه می کند؛ حفر عمیق تر فصلی برای کشف محصولات گیاهی غوطه ور، در حالی که در یک دگردیسی یکپارچه در هم بافته می شود. رویکرد رویایی ردزپی برای تجلیل از ترویر (Redzepi’s visionary approach to celebrating terroir) رستوران نوما را به خاطر بشقات آرایی مینیمالیستی با تمرکز بر عناصر، به عنوان بهترین رستوران جهان در چهار سال: ۲۰۱۰ ، ۲۰۱۱ ، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ معرفی کرد.

درباره منو غذایی:

هنگامی که نوما راه اندازی شد، ردزپی (Redzepi) یک ساختار جدید ناهار خوری را ارائه داد که در آن رستوران سالانه سه منو را ارائه می دهد، هر کدام تقریباً ۲۰ دوره، بر اساس مواد اولیه موجود در طی یک فصل خاص. فصل غذاهای دریایی نهم ژانویه تا اول ژوئن برگزار می شود. فصل سبزیجات ۲۵ ژوئن تا ۲۱ سپتامبر اجرا می شود. فصل بازی و جنگل ۱۵ اکتبر تا ۲۱ دسامبر اجرا می شود. به مهمانان توصیه می شود در هر دوره مناسب برای کام خود رزرو کنند. در طول هر فهرست، ایدئولوژی ایجاد شده توسط نام نوما صادق است: مواد اولیه بومی از طریق روشهای پخت و پز بیشماری که بافت ها را به هم میپیوندند، بررسی می شوند تا خیلی بیشتر از جمع اجزای تشکیل دهنده آنها شوند.

 

 

لیست کامل رستوران های برتر جهان

رستوران میرازور فرانسه

 ۱-Mirazur – میرازور – منتون فرانسه

این رستوران آشپزی غذاهای فصلی اصیل آرژانتینی را در ساحل ازور ارائه می دهد.

آنچه باعث خاص شدن آن می شود:

منظره های بی نظیر از ریوییِرا فرانسه، سه سطح از باغ های سبزیجات آبشاری، شیرین ترین محصولات و یک تیم حرفه ای از ترکیب آشپزهای با استعداد و البته بسیار گران قیمت و گارسن های حرفه ای تا بتوانند میرازور را به تجربه غایت رستوران تبدیل کند. غذاهای بی نظیر مائورو کولاگرو (Mauro Colagreco) از دریا، کوه ها و باغ های خود رستوران، از جمله مرکبات منتون الهام گرفته شده است.

درباره منو غذایی:

از نکات برجسته منوی رستوران میرازور، می توان به چغندر نمک پوسته از باغ با کِرِم خاویار ، تخم مرغ از مرغ قفس (در هنگام بازدید از باغها، keep an eye out for prize hen، تینا ترنر) مارماهی دودی و فندق و بریچ سیب زمینی با تخم مرغ ذوب شده و ترافل سفید. نان ویژه رستوران که به آن زنجبیل تزریق می شود و با شعری از پابلو نرودا سرو می شود.

 

https://parsa-epc.com/wp-content/uploads/2019/08/Mitazur-WORLD-2019-DISH1.jpg

 

لیست کامل رستوران های برتر جهان

بعضی از اصول کلی تشریفات

 

بعضی از اصول کلی تشریفات عبارت است از:

  • معیارهای موجود در خصوص مسایل تشریفاتی، نتیجه همکاری‏های متقابل میان افراد در زمینه‏های گوناگون اجتماعی است. بدون رعایت این معیارها که امروزه به آیین تشریفات معروف هستند، برقراری روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حتی خانوادگی امکان‏پذیر نیست.
  • تشریفات، یک واژه‏ی فرانسوی است که مشخص کننده معیارهای رفتاری بوده و شامل قوانین مرسوم نزاکت و آداب و رسوم در جامعه می‏باشد. تشریفات امروزی، دربردارنده آداب و رسوم معمول نزد تمامی ملل از گذشته‏های دور تاکنون است. این قوانین رفتاری از آنجا که به وسیله نمایندگان و کارگزاران اکثر نظام‏های سیاسی و اجتماعی رعایت می‏شوند، قوانینی عمومی و فراگیر محسوب می‏شوند. البته مردم هر کشور متناسب با ساختار اجتماعی و فرهنگی، ویژگی‏های تاریخی، آداب و رسوم خود، تغییراتی را در اجرای آن اعمال می‏کنند.
  • بسیاری از قوانین تشریفات رسمی، مشابه آداب متداول میان عامه مردم است. تفاوت اصلی در این است که رعایت قوانین تشریفات نزد سیاست‏مداران اهمیت بیشتری دارد تا آن اندازه که رعایت نکردن یا نقص این قوانین، می‏تواند به اعتبار یک کشور یا نمایندگان ویژه آن کشور لطمه وارد کرده و همکاری میان دولت‏ها را با مشکل روبرو سازد.
  • رعایت تشریفات، مطلق نیست، بدین معنی که رعایت آن‏ها منوط به مکان، زمان و شرایط فرق می‏کند. رفتار غیرقابل قبول در یک محل و در شرایط خاص، می‏تواند در جای دیگر و در شرایط متفاوت، مناسب و بجا تلقی گردد. به عنوان مثال در میهمانی‏های رسمی، ماهی خوردن بدون استفاده از وسایل مخصوص و یا برداشتن گوشت با دست پسندیده نیست، در حالی که سفرهای تفریحی انجام این گونه اعمال کاملاّ قابل قبول است. اصول و قوانین تشریفات بر خلاف معیارهای اخلاقی قراردادی هستند و حکم قوانین امضاء نشده را دارند، از این رو هر دیپلمات باید اصول و قوانین تشریفات را خوب بیاموزد و آن‏ها را رعایت کند تا اعتبار کشور خود را در سطح بین‏المللی افزایش دهد.
  • قابل توجه آن که شخصی باادب و با نزاکت، تنها در مراسم رسمی مطابق با اصول تشریفاتی رفتار نکرده، بلکه نزاکت واقعی ایجاب می‏کند که چنین فردی بر اساس نیت خیر خود نظام اجتماعی را نیز به هم نزند، با کلام و عمل خود کسی را نرنجانده و شخصیت او را تحقیر نکند. متاسفانه در میان ما افرادی با معیارهای رفتاری دوگانه به چشم می‏خورند به طوری که در محل کار با آشنایان و دوستان باادب و خوش رفتار هستند ولی در خانه با نزدیکان خویش، نه تنها بدون تعارف و تشریفات بلکه حتی به صورت خشن و بی‏ادبانه رفتار می‏کنند. این امر حکایت از فرهنگ پایین و تربیت بد این افراد دارد. همچنین گاهی افرادی را می‏بینیم که در اماکن عمومی بلند صحبت کرده و یا می‏خندند و اطرافیان را ناراحت می‏کنند. ته سیگار و کاغذ باطله در پیاده رو می‏اندازند و کفش کثیف می‏پوشند. در هنگام صحبت با دیگران، سیگار را از لب بر نمی‏دارند و دست‏شان را از جیب‏شان بیرون نمی‏آورند. در معاشرت با آشنایان و یا حتی با آن‏هایی که آشنایی کمتری دارند کنجکاو و سمج هستند. در ارتباط با اطرافیان خشن بوده و با بی‏ادبی به پرسش‏ها پاسخ می‏دهند. تنه می‏زنند و عذرخواهی نمی‏کنند. از این رو می‏توان ادعا کرد که بسیاری از افراد جامعه قوانین ابتدایی معاشرت با اشخاص دیگر را نیاموخته و به آن‏ها عادت نکرده‏اند. از طرفی اغلب پیش می‏آید زمانی که در رستوران، ضیافت و میهمانی‏ها هستیم اشخاص خوش تیپ و خوش لباس را می‏بینیم که حتی آداب اولیه سر میز نشستن را نمی‏دانند و نمی‏توانند از کارد، قاشق، چنگال و لیوان استفاده کنند. در چنین شرایطی است که تشریفات جلوه واقعی خود را نشان می‏دهد و کمبود آن به خوبی احساس می‏شود آن گاه می‏توان مشاهده کرد که چگونه این هنر به رفتار افراد در زندگی، در حین کار، در اماکن عمومی در گفتگوهای رسمی و … نظم می‏بخشد.

 

آموزش و اصلاح الگوهای رفتاری و آداب معاشرت و پذیرایی ازمهمانان خارجی، مهمانان داخلی، سفرهای داخلی و خارجی، جلسات رسمی، جشنواره ها، سمینارها، بازدید ها، نمایشگاه ها، اصول ارتباطات کلامی و غیر کلامی، نحوه معرفی در مهمانی ها و جشن ها، ظاهر لباس و شیوه های آرایشی، آداب مهمان نوازی، انواع پذیرایی و سبک های اجرایی آن، آموزش های مدیریت تشریفات، مبانی و مفاهیم تشریفات، آداب معاشرت در مکان و زمان، اصول و فنون پذیرایی، آگاهی از فرهنگ و آداب و رسوم ملی و بین المللی در تشریفات و پذیرایی از مهم ترین مباحث طرح شده در این حوزه است که تجهیز سازمان ها، شرکت ها، موسسات و مراکز اقامتی و تفریحی ضروری و برهن است. این آموزش ها در بالاترین سطوح علمی و عملی و توسط اساتید با تجربه و عالم به تشریفات و پذیرایی مدرن و منطبق بر اصول بین المللی در گروه طرح و ساخت پرسا قابل ارائه می باشد.

صنعت رستوران داری

 هر پروژه صنعت رستوران داری به طور دائم تمام اهداف و برنامه ریزی های خود را در راستای توسعه بازار و افزایش فروش مدیریت می کند.

البته افزایش فروش نتیجه مجموعه اقدامات اصولی، صحیح و اثر بخش در حوزه بازار یابی و تبلیغات می باشد. از این رو با برنامه ریزی دقیق در حوزه بازارسازی، بازارداری و تبلیغات می توان به این مهم دست یافت. اهم موارد مرتبط جهت افزایش فروش در بخش های زیر می باشد:

1- برندسازی تبلیغات،ایجاد مفاهیم بصری، رنگ سازمانی و فریاد تجاری

2- ایجاد نظام یکپارچه ابزارهای تبلیغاتی، کارت، سربرگ، برشور، پاکت، جعبه و غیره

3- وب سایت، اینستاگرام، تبلیغات در فضای مجازی و دیجیتال مارکتینگ

4- ارتباط با مشتری، مشتری مداری و استقرار سیستم شکایت و رضایتمندی مشتری

5- ارزیابی، تثبیت و بهبود کیفیت خدمات طراحی رستوران در غذا و سرویس

 

 

امروزه یکی از مسائل همیشگی مدیران کسب و کار در صنعت رستوران داری کنترل و هدایت کلیه مولفه ها و مواردی است که بتواند تناسب صحیح و منطقی بین درآمد و هزینه ایجاد نماید. هر فعال اقتصادی که توازن در آمد و هزینه را رعایت ننماید بالطبع ریسک قابل توجهی را به کسب و کار خود تحمیل خواهد کرد. رستوران داری یکی از پر چالش ترین کسب و کار های خدماتی و اهم غدغه های این تجارت در بخش های ذیل میباشد:

1- هزینه های ابنیه، طراحی و دکوراسیون داخلی،تاسیسات مکانیکل و الکتریکال

2- هزینه خرید و تامین ماشین آلات، تجهیزات، لوازم و ابزار کار و استهلاک

3- هزینه های مرتبط با زنجیره های تامین مواد اولیه، تنوع بالا اقلام مواد اولیه غذایی وغیر غذایی، سرمایه در گردش

4- هزینه منابع انسانی ثابت و تمام وقت، هزینه مشاوران و کارشناسان و آموزش های مختلف پرسنل

5- هزینه مرتبط با بازاریابی، تبلیغات، برند سازی جهت معرفی کسب و کار فروش

6- هزینه های انرژی، سربار، بیمه مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده

7- قیمت گذاری منطقی و مشتری پسند، حفظ رضایت مشتریان

 

یکی از مهمترین  وظایف صاحب یا مدیر کسب و کار غذا و نوشیدنی کنترل و پایش کلیه موارد مالی و اقتصادی است.

مجموعه اقدامات صاحبان و مدیران صنعت رستوران بایستی در دو محور کاهش هزینه و افزایش فروش به طور جداگانه برنامه ریزی و اجرا شود.

در علوم مدیریت کاهش هزینه به مجموعه اقداماتی گفته میشود که هدف آن کنترل، پایش، تثبیت هزینه های پنهان و آشکار میباشد.

معمولا در اکثر رستوران ها کلیه هزینه ها به طور کامل محاسبه نمی گردد و در نتیجه کنترل و کاهش هزینه دارای اثر بخشی لازم نمی باشد. مهمترین عامل در هزینه موارد ذیل می باشد:

1- محاسبه هزینه مواد اولیه غذا در منو غذایی (تهیه و تدوین رسیپی کارت)

2- مدیریت منابع و مبالغ سرمایه گذاری ثابت، سرمایه در گردش در طراحی آشپزخانه صنعتی

3- کاهش استهلاک ماشین الات و مبلمان با استفاده صحیح از امکانات موجود توسط آموزش دائم پرسنل

4- حقوق و دستمزد، افزایش راندمان با مدیریت اصولی، کارشناسی، مشاوره و آموزش تخصصی جهت بهره وری

5- تبلیغات، بازاریابی اثر بخش، دیجیتال مارکتینگ نتیجه گرا با استفاده از اصول بازاریابی پارتیزانی

 

صفحه قبل 1 صفحه بعد